Στα πλαίσια συμμετοχής του σχολείου μας στον 2ο Μαθητικό Διαγωνισμό “Ηγέτες
Ακεραιότητας του Αύριο” για την α ́βάθμια και τη β ́βάθμια εκπαίδευση,
υλοποιήθηκε με θέμα “Όχι στη βία, ναι στη φιλία. Κάνε block στον εκφοβισμό” η
δημιουργία 9 video από μαθητές της Ε ́και Στ ́τάξης με την καθοδήγηση των
δασκάλων αισθητικής αγωγής -ο ένας εργάστηκε σε ρόλο σκηνοθέτη και ο άλλος σε
ρόλο οπερατέρ- αφού πρώτα δόθηκε η σχετική συναίνεση των γονέων στα παιδιά
που εκδήλωσαν ενδιαφέρον να πάρουν μέρος.
Αρχικά οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες των τριών, σύμφωνα με τις σχετικές
οδηγίες του διαγωνισμού και τους όρους συμμετοχής μας σε αυτόν, συζητήθηκε το
ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού και προτάθηκε ένα κοινό θέμα για τα video που θα
ακολουθούσαν, με υπότιλο: “7: Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα γίνονται πότε αιτία
και πότε αφορμή”. Η κάθε ομάδα, 9 στο σύνολο (αφού το “7” εμπλουτίστηκε από τον
Διαδικτυακό Εκφοβισμό), ανέλαβε να δημιουργήσει από ένα μίνι σενάριο στο οποίο
θα εκφραζόταν μια σκηνή βίας με θύτες και θύματα που θα επέλεγαν τα ίδια τα
παιδιά και με σχετική συμφιλίωση στο τέλος -μια εικόνα αποκατάστασης της σχέσης
τους μέσα στο σχολείο. Στο “σπονδυλωτό” έργο που δημιουργήθηκε από δίλεπτα
μονταρισμένα σενάρια, η Οργή, η Οκνηρία, η Αλαζονεία, η Ζήλεια, η Λαιμαργία, η
Απληστία και το Cyberbulling (στη θέση της Λαγνείας) εκφράστηκαν μέσα από
σενάρια αυτοσχεδιασμού, τεχνικές δραματοποίησης, ακίνητες εικόνες και stop
motion. Σε ορισμένες περιπτώσεις εμπλουτίστηκαν από μεταμφιέσεις, μακιγιάζ και
αντικείμενα ρόλων, επενδύθηκαν από μια κοινή, υποβλητική μουσική και απέκτησαν
εικαστικό περιεχόμενο μέσα από μια ομαδική δράση: Σε προκαθορισμένο χώρο στο
προαύλιο, οι μαθητές όλων των τάξεων του σχολείου, αφού πρώτα ενημερώθηκαν
για το σκοπό της δράσης, βοήθησαν στο να σχηματίσουν με τις σχολικές τσάντες
τους τις λέξεις – τίτλους των σεναρίων. Αυτές οι εικόνες φωτογραφήθηκαν και
βιντεοσκοπήθηκαν, ενσωματώθηκαν στο κυρίως έργο και τελικά στάλθηκαν στον
διαγωνισμό, ενώ τα αποτελέσματα αναμένονται.
Σε επόμενη φάση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων μια κοινή
προβολή των video σε τάξεις μαθητών πέραν των εμπλεκομένων, ώστε οι
συμμετέχοντες να “επικοινωνήσουν” το έργο τους, να καταγραφούν -ή και να
ανακληθούν- στη μνήμη των παιδιών υποθετικά σενάρια – αληθινά περιστατικά και
να ακολουθήσει έτσι μια σχετική συζήτηση και αποφόρτιση.
Με την ευκαιρία της βιντεοσκόπησης τα παιδιά, μέσα σε ένα προστατευμένο
περιβάλλον, ενθαρρύνθηκαν στο να συμμετέχουν σε ένα κοινό καλλιτεχνικό έργο,
έγιναν για λίγο σεναριογράφοι, ηθοποιοί και σκηνοθέτες, έμαθαν βασικούς κανόνες
για την τέχνη του κινηματογράφου, πρωτίστως όμως δημιούργησαν μεταξύ τους
σχέσεις εμπιστοσύνης, φιλίας και συνεργασίας, μοιράστηκαν εμπειρίες και
εκφράστηκαν τόσο δημιουργικά όσο και συναισθηματικά. Οι θεατές αποκόμισαν
επίσης αντίστοιχα οφέλη, αποτιμώντας θετικά τον κοινό στόχο: Να αναγνωρίσουμε
από κοινού, να αναδείξουμε και να καταγράψουμε τα αληθινά -εν δυνάμει-
περιστατικά βίας, προκειμένου σταδιακά να τα περιορίσουμε εντός και εκτός του
σχολείου μας.
Πιο κάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε τα video των μαθητών μας!