ΟΝΟΜΑ:

 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ

Να γράψεις δίπλα στις παρακάτω λέξεις τις αντίθετες:

χορτάτος

διαβασμένος

ζωηρός

αγαπώ

γνωστός

Να ενώσεις τις συνώνυμες λέξεις:

Διορθώνω                                               συζήτηση

Διάλογος                                                 ξακουστός

Άρρωστος                                                ντουβάρι

Διάσημος                                                 επισκευάζω

Τοίχος                                                      αδιάθετος

Να βάλεις έναν από τους παρακάτω συνδέσμους για να έχουν νόημα οι προτάσεις: ( και , να, ή, αλλά, γιατί, όταν, ότι, πως, μόλις, ενώ, για να, μήπως, αν, ούτε – ούτε)

Τρέμω με την ιδέα ________ δε θα γίνει καλά.

Ο Γιάννης ήρθε, _________ δε βρήκε κανέναν στην τάξη.

Θα σου δώσω χρήματα, _______ πληρώσεις το εισιτήριο.

_______ έχει ζέστη, θα φάμε παγωτό.

Δε θέλω ______ φαγητό _______ γλυκό. Τίποτε !!!

_______ κοιμόμουν, άκουσα να με φωνάζουν.

Η Άννα διάβασε ______ ξάπλωσε λίγο.

Θα πάμε στο σπίτι της Μαρίας ___ της Κατερίνας;

Έμαθα ______ θα πας στη Θεσσαλονίκη. Έτσι είναι;

Διάβασε ______ δεν έχεις πολύ χρόνο.

Ήταν έξυπνη, συμπαθητική, γλυκιά. _________ υπέροχη.

Θέλεις _____ πάμε βόλτα στην πλατεία; Νομίζω _____ θα περάσουμε ωραία!

________ τον είδα, χάρηκα πολύ !

Μη σε νοιάζει ! άμα γυρίσει θα σου τηλεφωνήσει.

Να κάνεις χρονική αντικατάσταση των ρημάτων στους παρακάτω χρόνους:

Ενεστώτας

Παρατατικός

Αόριστος

Εξακολ. Μέλλοντας

Συνοπτικός

Μέλλοντας

Χτυπώ

Τρέχω

Πλέκω

Δένω

Κρύβω

Δροσίζω

Ξεσπώ

Σηκώνω

Να κλίνεις το ρήμα χάνω στους παρακάτω χρόνους:

Ενεστώτας

Παρατατικός

Αόριστος

Εξακολ. Μέλλοντας

Συνοπτικός

Μέλλοντας

 —————————–      Ενικός Αριθμός    —————————-

—————————–  Πληθυντικός Αριθμός   —————————-

Να κλίνετε τα παρακάτω ουσιαστικά:

Ενικός Αριθμός

Ονομ.

ο

δήμαρχος

η

άσκηση

το

τραπέζι

Γεν.

του

της

του

Αιτ.

τον

τη(ν)

το

Κλητ.

—-

——

—-

Πληθυντικός Αριθμός

Ονομ.

οι

οι

τα

Γεν.

των

των

των

Αιτ.

τους

τις

τα

Κλητ.

——

——

—-

Να σχηματίσετε τα 3 γένη των παρακάτω επιθέτων:

Αρσενικό

Θηλυκό

Ουδέτερο

Ζεστός

Γλυκός

Συμπαθητικός

Γλυκομίλητος

Ευγενικός

Ωραίος

Αληθινός

Ακριβός

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

1)Να γίνουν οι προσθέσεις:

 26                    383                       1.947                    41.925

   + 24               +  195                   +  4.274                 + 30.434

———             ———-              ————               ————–

2) Να γίνουν οι αφαιρέσεις:

   78                   716                  5.004                      70.202

–  34                – 238                – 1.907                    – 15.642

——-             ——–               ———                  ————

3) Να γίνουν οι πολλαπλασιασμοί:

     27                            23                         33                        35

Χ  16                       Χ  14                    Χ  44                    Χ 26

——–                  ———-               ———–               ———-

4) Οι 20 μαθητές της Γ΄τάξης έπαιξαν διάφορα παιχνίδια στην εκδρομή.

    Οι 8 έπαιξαν ποδόσφαιρο

    Οι 7 έπαιξαν  μπάσκετ

    Οι 5 έπαιξαν βόλεϊ

Γράφω με κλάσμα τι μέρος των παιδιών έπαιξαν :

Ποδόσφαιρο                         ———

Μπάσκετ                              ———

Βόλεϊ                                    ———

5) Μετατρέπω τους δεκαδικούς αριθμούς σε δεκαδικά κλάσματα:

             139

13,9 = ——-,                ο,4 = ——–,      73,2 = ———,  0,41=——–

              10

5,9 = ———,    14,12 = ——–,        0,654 = ———,      0,002 = ———

6) Μετατρέπω τα δεκαδικά κλάσματα σε δεκαδικούς αριθμούς:

    27                       27                           275                         27

 ——- =              ——–=                   ——– =                 ——– =

   10                       100                          1000                    1.000

2735

——– =                        ———- =

100

7) Βάζω τους δεκαδικούς αριθμούς από το μεγαλύτερο στο μικρότερο:

0,18     6,80     0,06    6,01    1,8      0,6   0,65    6,1

8) Κάνε τις παρακάτω πράξεις των δεκαδικών κάθετα:

2,5+3,5=           14+3,5=               16,5+4,5=            8,5- 3,5=

10 – 6,5=           23,5- 9,5=              9,764+7,18 =           15,87 – 8,5 =

9) Τοποθετώ τους αριθμούς στην αριθμογραμμή:

( 2,7         2,1       2,6      1,7       1,3    2,4     1,5     3,9 )

    0                   1                     2                     3                  4                     5

       | | | | | | | | |      | | | | | | | | |       | | | | | | | | |         | | | | | | | | |  |  | | | | | | |