ΟΝΟΜΑ:
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ
Να γράψεις δίπλα στις παρακάτω λέξεις τις αντίθετες:
χορτάτος |
|
διαβασμένος |
|
ζωηρός |
|
αγαπώ |
|
γνωστός |
Να ενώσεις τις συνώνυμες λέξεις:
Διορθώνω συζήτηση
Διάλογος ξακουστός
Άρρωστος ντουβάρι
Διάσημος επισκευάζω
Τοίχος αδιάθετος
Να βάλεις έναν από τους παρακάτω συνδέσμους για να έχουν νόημα οι προτάσεις: ( και , να, ή, αλλά, γιατί, όταν, ότι, πως, μόλις, ενώ, για να, μήπως, αν, ούτε – ούτε)
Τρέμω με την ιδέα ________ δε θα γίνει καλά.
Ο Γιάννης ήρθε, _________ δε βρήκε κανέναν στην τάξη.
Θα σου δώσω χρήματα, _______ πληρώσεις το εισιτήριο.
_______ έχει ζέστη, θα φάμε παγωτό.
Δε θέλω ______ φαγητό _______ γλυκό. Τίποτε !!!
_______ κοιμόμουν, άκουσα να με φωνάζουν.
Η Άννα διάβασε ______ ξάπλωσε λίγο.
Θα πάμε στο σπίτι της Μαρίας ___ της Κατερίνας;
Έμαθα ______ θα πας στη Θεσσαλονίκη. Έτσι είναι;
Διάβασε ______ δεν έχεις πολύ χρόνο.
Ήταν έξυπνη, συμπαθητική, γλυκιά. _________ υπέροχη.
Θέλεις _____ πάμε βόλτα στην πλατεία; Νομίζω _____ θα περάσουμε ωραία!
________ τον είδα, χάρηκα πολύ !
Μη σε νοιάζει ! άμα γυρίσει θα σου τηλεφωνήσει.
Να κάνεις χρονική αντικατάσταση των ρημάτων στους παρακάτω χρόνους:
Ενεστώτας |
Παρατατικός |
Αόριστος |
Εξακολ. Μέλλοντας |
ΣυνοπτικόςΜέλλοντας |
Χτυπώ |
||||
Τρέχω |
||||
Πλέκω |
||||
Δένω |
||||
Κρύβω |
||||
Δροσίζω |
||||
Ξεσπώ |
||||
Σηκώνω |
Να κλίνεις το ρήμα χάνω στους παρακάτω χρόνους:
Ενεστώτας |
Παρατατικός |
Αόριστος |
Εξακολ. Μέλλοντας |
ΣυνοπτικόςΜέλλοντας |
—————————– Ενικός Αριθμός —————————- |
||||
—————————– Πληθυντικός Αριθμός —————————- |
||||
Να κλίνετε τα παρακάτω ουσιαστικά:
Ενικός Αριθμός |
||||||
Ονομ. |
ο |
δήμαρχος |
η |
άσκηση |
το |
τραπέζι |
Γεν. |
του |
της |
του |
|||
Αιτ. |
τον |
τη(ν) |
το |
|||
Κλητ. |
—- |
—— |
—- |
|||
Πληθυντικός Αριθμός |
||||||
Ονομ. |
οι |
οι |
τα |
|||
Γεν. |
των |
των |
των |
|||
Αιτ. |
τους |
τις |
τα |
|||
Κλητ. |
—— |
—— |
—- |
Να σχηματίσετε τα 3 γένη των παρακάτω επιθέτων:
Αρσενικό |
Θηλυκό |
Ουδέτερο |
Ζεστός |
||
Γλυκός |
||
Συμπαθητικός |
||
Γλυκομίλητος |
||
Ευγενικός |
||
Ωραίος |
||
Αληθινός |
||
Ακριβός |
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
1)Να γίνουν οι προσθέσεις:
26 383 1.947 41.925
+ 24 + 195 + 4.274 + 30.434
——— ———- ———— ————–
2) Να γίνουν οι αφαιρέσεις:
78 716 5.004 70.202
– 34 – 238 – 1.907 – 15.642
——- ——– ——— ————
3) Να γίνουν οι πολλαπλασιασμοί:
27 23 33 35
Χ 16 Χ 14 Χ 44 Χ 26
——– ———- ———– ———-
4) Οι 20 μαθητές της Γ΄τάξης έπαιξαν διάφορα παιχνίδια στην εκδρομή.
Οι 8 έπαιξαν ποδόσφαιρο
Οι 7 έπαιξαν μπάσκετ
Οι 5 έπαιξαν βόλεϊ
Γράφω με κλάσμα τι μέρος των παιδιών έπαιξαν :
Ποδόσφαιρο ———
Μπάσκετ ———
Βόλεϊ ———
5) Μετατρέπω τους δεκαδικούς αριθμούς σε δεκαδικά κλάσματα:
139
13,9 = ——-, ο,4 = ——–, 73,2 = ———, 0,41=——–
10
5,9 = ———, 14,12 = ——–, 0,654 = ———, 0,002 = ———
6) Μετατρέπω τα δεκαδικά κλάσματα σε δεκαδικούς αριθμούς:
27 27 275 27
——- = ——–= ——– = ——– =
10 100 1000 1.000
2735
——– = ———- =
100
7) Βάζω τους δεκαδικούς αριθμούς από το μεγαλύτερο στο μικρότερο:
0,18 6,80 0,06 6,01 1,8 0,6 0,65 6,1
8) Κάνε τις παρακάτω πράξεις των δεκαδικών κάθετα:
2,5+3,5= 14+3,5= 16,5+4,5= 8,5- 3,5=
10 – 6,5= 23,5- 9,5= 9,764+7,18 = 15,87 – 8,5 =
9) Τοποθετώ τους αριθμούς στην αριθμογραμμή:
( 2,7 2,1 2,6 1,7 1,3 2,4 1,5 3,9 )
0 1 2 3 4 5
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |