ΓΛΩΣΣΑ Δευτέρα 23/3/2020
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
Κάνω το λιγότερο 8 φορές ανάγνωση το μάθημα.
Αν έχω άγνωστες λέξεις ,ψάχνω στο λεξικό μου ή στο ίντερνετ.

ΕΡΓΑΣΙΕΣ

Γράφω την περίληψη του μαθήματος. (5-6 σειρές).(στο τετράδιο γλώσσας)
Αντιγραφή : Από το “μη το μαλώνετε, κυρία…..συνηθίζουν”.(στο τετράδιο αντιγραφής)
Πώς κατάλαβε ο συγγραφέας ότι κάποιοι άνθρωποι δεν μιλούν την ίδια γλώσσα με αυτόν και ότι υπάρχουν διαφορετικές ξένες γλώσσες;(στο τετράδιο γλώσσας)
Σχηματίζω αντίθετες λέξεις χρησιμοποιώντας το αχώριστο μόριο -α.(στο τετράδιο γλώσσας)
π.χ. γνωστός – άγνωστος
έντιμος – ανέντιμος
ικανός διαβασμένος
όμοιος νόστιμος
φυσικός ώριμος
γευστικός ορατός

ΜΑΘΑΙΝΩ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ

ΑΟΡΙΣΤΕΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ
ΟΙ ΚΛΙΤΕΣ ΟΙ ΑΚΛΙΤΕΣ
ένας -μία – ένα κάθε -καθετί
κανένας – καμιά – κανένα κάτι – κατιτί
καθένας – καθεμιά – καθένα τίποτε (τίποτα)
κάποιος – κάποια – κάποιο ο δείνα – η δείνα – το δείνα
κάμποσος – κάμποση – κάμποσο ο τάδε – η τάδε – το τάδε
μερικοί – μερικές – μεριά
άλλος- άλλη – άλλο

ΕΚΘΕΣΗ
ΘΕΜΑ:

Σχεδιάγραμμα : ακολουθώ το σχεδιάγραμμα και παράγω δικό μου κείμενο. ΔΕΝ απαντώ στις ερωτήσεις του σχεδιαγράμματος.

ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Ποια ξένη γλώσσα πρωτογνώρισα;
Πότε, πού και από ποιον;
Ποια εντύπωση μου έκανε;

ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ
Τι έμαθα για αυτήν τη γλώσσα;
Ποια είναι σήμερα η σχέση μου με τη γλώσσα;
Τη μαθαίνω;
Πώς μου φαίνεται;
Τι πιστεύω για τη χρησιμότητα της γλώσσας αυτής;
Πού θα μου χρησιμεύσει;

ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Ποιες είναι ως τώρα οι επιδόσεις μου στη γλώσσα αυτή; Σε ποιον βαθμό τη γνωρίζω;