Όνομα: ……………………………………………………………………………………..

 

Επανάληψη στη « Γλώσσα μου»               

 

1.Με κάθε ζευγάρι λέξεων φτιάχνω προτασούλες όπως στο παράδειγμα 

( γράφω το δεύτερο ουσιαστικό σε πτώση γενική):

 

τα δόντια, οι λύκοι Τα δόντια των λύκων είναι κοφτερά.
τα παιχνίδια , τα παιδιά  
οι σελίδες ,τα βιβλία  
τα αυτιά, ο λαγός  
η πόρτα, το σχολείο  
τα μάτια, η μαμά  
τα νέα, η εφημερίδα  
τα λόγια, ο πατέρας  

2.Μεταφέρω τις προτάσεις στον πληθυντικό αριθμό:

 

Σήμερα πήγα στον μπακάλη.
Σήμερα πήγαμε στους  μπακάληδες.
Ο τιμονιέρης κρατά γερά το τιμόνι.
 
Ο περιβολάρης περιποιείται το περιβόλι του.
 
Ο καβαλάρης τρέχει με το άλογό του.
 
Ο ταβερνιάρης δουλεύει στην ταβέρνα του.
 

  

3.Συμπληρώνω σωστά με τα άρθρα  «της»  ή « τις» :

 

Το πρωί  ………..  Παρασκευής ετοιμάσαμε   …………   τσάντες. Κάναμε όλες  ………..  ετοιμασίες  ………… εκδρομής. Αφού ξεπεράσαμε  …………. δυσκολίες  ………..

στιγμής, πήγαμε να χαρούμε  ……………   ομορφιές   …………….. εξοχής. Προσέχαμε  …………….  στροφές  ………. διαδρομής. Ανεβήκαμε ……………  ανηφοριές ………….. πλαγιάς. Στο βάθος του δρόμου αντικρίσαμε ………….. κορυφές ……………. Πεντέλης.

  

4.Κλίνω τα παρακάτω ουσιαστικά:

 

Ε    ν    ι   κ   ό   ς       α   ρ   ι   θ   μ   ό   ς
Ονομαστική ο παλιατζής η βασίλισσα το δάσος
Γενική      
Αιτιατική      
Κλητική      
  Π   λ   η   θ   υ   ν   τ   ι  κ  ό ς    α  ρ  ι  θ  μ  ό  ς
Ονομαστική      
Γενική      
Αιτιατική      
Κλητική      

 

4.Φτιάχνω μια δική μου ιστοριούλα. Προσπαθώ να χρησιμοποιήσω όσο περισσότερες από τις  παρακάτω λέξεις .Δεν ξεχνώ να βάλω επικεφαλίδα, και να κάνω παραγράφους.

(βελόνι, φούρναρης, τρόφιμα, άμμος, ξαπλώνω, στενοχωρώ, αστείο, βασίλισσα, στεναχωριέμαι, ταξιδεύω, μητέρα, παγωνιά, εύκολα)