Οι διαδικασίες ηλεκτρονικών εγγραφών   μαθητών Α’ Δημοτικού στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης μέσω της πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», ορίζονται με Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία δημοσιεύθηκε σήμερα στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Με εγκύκλιο την οποία εκδόθηκε σήμερα από  το υπουργείο Παιδείας, ορίζει την χρονική περίοδο εγγραφών από 6 έως 26 Μαρτίου.

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την εγκύκλιο

Οι εγγραφές γίνονται στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση  https://adimotikou.eservices. minedu.gov.gr

Ειδικότερα, σύμφωνα με την εγκύκλιο:

Για το σχολικό έτος 2025-2026, οι αιτήσεις εγγραφής των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά στην Α ́ τάξη του δημοτικού σχολείου θα πραγματοποιηθούν από 6 έως 26 Μαρτίου 2025.

Εγγραφές μετά την 26η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στις παρ. 7 και 8 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109), όπως η τελευταία παράγραφος αντικαταστάθηκε και ισχύει (παρ. 1δ του άρθρου 204 του Ν.4610/2019 (Α ́ 70)).

Σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.6/23967/Δ1/4-3-2025 (B’ 979) ΚΥΑ, oι εγγραφές στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης δύναται να πραγματοποιούνται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr, με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των έξι (6) ετών.

Κατά το σχολικό έτος 2025-2026 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2019 έως και 31-12-2019.

Α. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

1. Πριν από την έναρξη των εγγραφών, η Διεύθυνση του Δημοτικού Σχολείου αναρτά σε εμφανές σημείο της σχολικής μονάδας ή/και στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου ανακοίνωση με πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων, τα όρια της σχολικής περιφέρειας του σχολείου, τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής σύμφωνα με την παρ. 4α του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α’ 25), τα δικαιολογητικά που αφορούν στην παρακολούθηση του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος και του Αναβαθμισμένου Προγράμματος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου (Φ.7/ΦΜ/98404/Δ1/04-08-2022 (Β ́ 4215) και Φ12/14283/Δ1/07-02-2025 (Β ́695)), καθώς και τα στοιχεία (τηλέφωνο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου) και τις ώρες επικοινωνίας με τη Διεύθυνση του σχολείου, οι οποίες σημειώνεται ότι πρέπει να είναι εντός του εργασιακού και σε κάθε περίπτωση εκτός του διδακτικού ωραρίου του/της Διευθυντή/ντριας-Προϊστάμενου/ης του Δημοτικού Σχολείου.

2. Οι εγγραφές μαθητών/τριών στα συστεγαζόμενα σχολεία πραγματοποιούνται σύμφωνα με την παράγραφο 16 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109). Κατά τις εγγραφές των μαθητών/τριών τα συστεγαζόμενα σχολεία θεωρούνται ως ένα σχολείο.

3. Ο/Η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Δημοτικού Σχολείου ελέγχει καθημερινά μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας την ακρίβεια των στοιχείων των αιτήσεων που υπεβλήθησαν και αποστέλλει ηλεκτρονικό μήνυμα στους/στις ενδιαφερόμενους/ες για την αποδοχή ή μη της αίτησής τους καθώς και τους λόγους για τους οποίους η αίτηση δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.

4. Σε περιπτώσεις που ο αριθμός αιτήσεων μαθητών/τριών για εγγραφή υπερβαίνει τους 25 μαθητές/τριες ανά τμήμα σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην παρ. 3 του άρθρου 50 του ν. 4692/2020 (Α’ 111), εφαρμόζονται όσα προβλέπονται στην παρ. 4δ του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α’ 25).

5. Με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του/της Διευθυντή/ντριας σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα, ο/η Διευθυντής/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τους μαθητές/τριες από τον πίνακα στα όμορα Δημοτικά Σχολεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των σχολικών μονάδων από τη διεύθυνση κατοικίας των μαθητών/τριών που έχει δηλωθεί. Οι μαθητές/τριες που είναι αδέλφια ή έχουν αδέλφια που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο/Η Διευθυντής/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια για τα Δημοτικά Σχολεία εγγραφής σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α ́ 25). Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Απριλίου εκάστου έτους.

6. Επισημαίνεται ότι για τη διενέργεια των εγγραφών, δεν απαιτείται η συγκρότηση τριμελούς επιτροπής καθώς σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 44 τουΝ.4777/2021(Α’25) αρμόδιος για την ολοκλήρωση της ανωτέρω διαδικασίας ορίζεται ο/η Διευθυντής/ντρια της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

7. Στα Δημοτικά Σχολεία με λειτουργικότητα από επταθέσιο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός μαθητών/τριών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από δεκαπέντε (15) ανά τμήμα, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 50 του Ν. 4692/2020 (Α’ 111), εφαρμοζόμενης για τη συγκρότηση τμημάτων της υπό στοιχεία Φ.7/80483/Δ1/15-7-2024 εγκυκλίου του ΥΠΑΙΘΑ.

8. Οι προερχόμενοι από ιδιωτικά ή ξένα σχολεία που λειτουργούν στην Ελλάδα εγγράφονται στην αντίστοιχη τάξη του δημόσιου σχολείου με βάση το Αποδεικτικό Μετεγγραφής που εκδίδεται από τον/την Διευθυντή/ντρια ή τον/την Προϊστάμενο/η του σχολείου σύμφωνα με την παρ. 12 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109).

9. Με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου, οι μαθητές/τριες καταχωρούνται στο Βιβλίο Μητρώου και στο πληροφοριακό σύστημα «myschool» αμέσως μετά την ενεργοποίηση του νέου σχολικού έτους 2025-2026 σε αυτό.
Επισημαίνεται ότι για την πραγματοποίηση των εγγραφών/μετεγγραφών ισχύουν τα όσα προβλέπονται στην εγκύκλιο Φ1/117162/ΓΔ4/20-9-2021.

B. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Β.1 Ηλεκτρονικές εγγραφές μαθητών/τριών Α’ δημοτικού

1. Οι εγγραφές στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης δύναται να πραγματοποιούνται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» (Φ.6/23967/Δ1/4-3-2025 (B’ 979) KYA) στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr, με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των έξι (6) ετών. Μετά την είσοδο τους στην εφαρμογή αντλείται από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.) μέσω διαλειτουργικότητας το κινητό τηλέφωνο και η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Στην περίπτωση απουσίας αυτών οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια συμπληρώνουν και επιβεβαιώνουν υποχρεωτικά τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου τους και προαιρετικά τα στοιχεία του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω των οποίων θα ενημερώνονται για την πορεία της αίτησής τους.
Για την εγγραφή των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά, στην Α ́ τάξη, σε δημόσιο Δημοτικό σχολείο γενικής εκπαίδευσης, εφαρμόζεται η ακόλουθη διαδικασία:

α) Από την 6η (12 το μεσημέρι) έως την 26η Μαρτίου οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση – υπεύθυνη δήλωση εγγραφής μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), και συγκεκριμένα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», προκειμένου να εγγραφεί ο/η μαθητής/τρια στο δημοτικό σχολείο που έχει κατανεμηθεί, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας. Σε περίπτωση που η διεύθυνση κατοικίας, βάσει της οποίας πραγματοποιήθηκε η κατανομή, έχει μεταβληθεί, ο/η αιτών/αιτούσα καλείται να μεταβεί εντός της προθεσμίας εγγραφών στο Νηπιαγωγείο φοίτησης για επικαιροποίηση των σχετικών στοιχείων. Σε περίπτωση μη κατανομής, ιδίως, εξαιτίας μη καταχώρισης της διεύθυνσης κατοικίας του/της μαθητή/τριας κατά την εγγραφή στο Νηπιαγωγείο, ο/η αιτών/αιτούσα συμπληρώνει τα απαιτούμενα στοιχεία και αναρτά έγγραφο (λογαριασμό Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Δ.Ε.Κ.Ο.), μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο πρόσφατο δημόσιο έγγραφο) από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας.

β) Μετά την ολοκλήρωση των περιγραφόμενων στην ανωτέρω περίπτωση, ο/η αιτών/αιτούσα δύναται να αναρτά: βα) το ατομικό δελτίο υγείας μαθητή/τριας, ββ) το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών και βγ) τυχόν γνωμάτευση από Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής & Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια προς τούτο δημόσια υπηρεσία.

γ) Ο/Η αιτών/αιτούσα, εφόσον δεν αναρτήσει τα περιγραφόμενα στην περίπτωση β δικαιολογητικά,
καλείται να τα προσκομίσει στο δημοτικό σχολείο κατανομής εντός της προθεσμίας εγγραφών.

2. Η σχολική μονάδα που θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες προσδιορίζεται από την ηλεκτρονική εφαρμογή «GIS- based “Χωροταξικό”» με βάση τη διεύθυνση κατοικίας που έχει δηλωθεί και επικαιροποιηθεί στο Νηπιαγωγείο φοίτησης. Σε περίπτωση που έχει γίνει χωροταξική ανάθεση σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο, δεν υπάρχει δικαίωμα επιλογής διαφορετικού σχολείου. Εξαιρετικά, αιτήσεις εγγραφής δύναται να υποβάλει ηλεκτρονικά ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριων που διαμένουν εκτός σχολικής περιφέρειας, από αυτήν στην οποία έχουν χωροταξικά
κατανεμηθεί, εφόσον στη σχολική μονάδα φοιτούν ήδη αδέλφια του/της προς εγγραφή μαθητή/τριας.

3. Μετά την πιστοποίηση της παρ. 1 της ενότητας Β1, ο ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια υποβάλλει ηλεκτρονικά την αίτησή του, ορίζοντας ποιο/ποια εκ των τέκνων του θα φοιτήσει/ουν στην πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου, ενώ επιβεβαιώνει ότι το/τα τελευταίο/α δεν είναι εγγεγραμμένο/α σε άλλη σχολική μονάδα. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» διαλειτουργεί με τα πληροφοριακά συστήματα «Μητρώο Πολιτών» και «myschool» και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα/έχοντα την επιμέλεια κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή μερίδα του. Τα στοιχεία αυτά είναι προσυμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας/έχων την επιμέλεια επιλέγει το τέκνο, το οποίο βρίσκεται σε ηλικία εγγραφής στην πρώτη τάξη του δημοτικού και για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Τα στοιχεία αυτά του/της μαθητή/τριας για τον/την οποίο/α αιτούνται την εγγραφή είναι τα εξής: (α) όνομα, (β) πατρώνυμο, (γ) μητρώνυμο και (δ) ημερομηνία γέννησης.

4. Ο γονέας/κηδεμόνας/έχων την επιμέλεια επιλέγει εάν και εφόσον επιθυμεί τη φοίτηση του τέκνου του
στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή στο αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου ή και στο τμήμα
πρόωρης υποδοχής (υπό την προϋπόθεση ότι φοιτά στο ολοήμερο).

5. Ο/Η αιτών/αιτούσα συμπληρώνει τα στοιχεία των συνοδών του/της μαθητή/τριας κατά την αποχώρηση
από τη σχολική μονάδα.

6. Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, ο έτερος γονέας/κηδεμόνας εισέρχεται στην ηλεκτρονική
πλατφόρμα με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet) και επιβεβαιώνει την αίτηση που έχει υποβληθεί από τον άλλο γονέα/κηδεμόνα. Έχει τη δυνατότητα σε περίπτωση διαφωνίας να ακυρώσει την αίτηση και να υποβάλει νέα. Σε περίπτωση συνεχιζόμενης διαφωνίας των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 1510 και 1512 του ΑΚ.

7. Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια λαμβάνουν ενημερώσεις σχετικά με την εξέλιξη της αίτησής τους στο κινητό τηλέφωνο και στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχουν δηλώσει μετά την είσοδό τους στην εφαρμογή. Εφόσον απαιτούνται διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το δημοτικό σχολείο στους γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια, προκειμένου να προβούν στις υποδεικνυόμενες διορθώσεις και να την υποβάλουν εκ νέου μέσω της πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού».

8. Σε περίπτωση όπου ο γονέας/κηδεμόνας/έχων-ουσα την επιμέλεια αδυνατεί ή δεν επιθυμεί για οποιοδήποτε λόγο, να κάνει χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», η αίτηση υποβάλλεται διά ζώσης στον/η Διευθυντή/ντρια – Προϊστάμενο/η του δημοτικού σχολείου, εντός των ορίων της σχολικής περιφέρειας σύμφωνα με την διεύθυνση κατοικίας του, ο οποίος προβαίνει σε όλες εκείνες τις ενέργειες που απαιτούνται, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η ηλεκτρονική εγγραφή των τέκνων κάνοντας χρήση των προσωπικών του κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.), σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 24 του ν. 4727/2020.

9. Η πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες/έχοντες την
επιμέλεια την παρακολούθηση της κατάστασης επεξεργασίας της ηλεκτρονικής αίτησής τους, κάνοντας
χρήση του Μοναδικού Αριθμού Υποβολής (Μ.Α.Υ.).

10. Οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια εφόσον οριστικοποιήσουν την ηλεκτρονική αίτηση
εγγραφής τους μπορούν να εισέρχονται στην πλατφόρμα και να παρακολουθούν την εξέλιξη της αίτησής τους χωρίς όμως να μπορούν να προβούν σε οποιαδήποτε τροποποίησή της, μέχρι την ενημέρωσή τους ως προς το σχολείο εγγραφής.

Β.2 Εξέταση αίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια ή Προϊστάμενο/η του Δημοτικού σχολείου

1. Για τη διαχείριση των αιτήσεων, ο/η Διευθυντής/ντρια ή o/η Προϊστάμενος/η του δημόσιου Δημοτικού σχολείου γενικής εκπαίδευσης εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet). Ο/Η Διευθυντής/ντρια ή ο/η Προϊστάμενος/η του Δημοτικού σχολείου εξετάζει κάθε αίτηση χωριστά και έχει τις εξής δυνατότητες:

α) αποδοχή της αίτησης,

β) επιστροφή της αίτησης στους γονείς/κηδεμόνες υποδεικνύοντας τις απαιτούμενες διορθώσεις/ συμπληρώσεις που απαιτούνται,

προώθηση της υποβληθείσας αίτησης στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που υπάγεται το δημοτικό σχολείο, σε περίπτωση που διαπιστώνει προβλήματα που αδυνατεί να τα διαχειριστεί.

2. Η αποδοχή της αίτησης δεν συνεπάγεται αυτοδίκαιη εγγραφή του μαθητή/τριας στη σχολική μονάδα που έχει δηλωθεί. Η σχολική μονάδα εγγραφής του μαθητή/τριας καθορίζεται μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις ανά Δημοτικό σχολείο.

πηγή :esos